خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/07/15 - 18:07
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل

ملاقات هیأت پارلمانی ایران با هیأت پارلمانی پاکستان

ملاقات هیأت پارلمانی ایران با هیأت پارلمانی پاکستان در حاشیه نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیته زنان پارلمان های آسیایی در روز 13 مهر برای تحکیم و توسعه روابط دو کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ ملاقات هیأت پارلمانی ایران با هیأت پارلمانی پاکستان، در حاشیه نشست کمیته فرهنگی و اجتماعی کمیته زنان پارلمان های آسیایی در روز 13 مهر برای تحکیم و توسعه روابط دو کشور انجام شد.



خانم دکتر ذوالقدر در این ملاقات ضمن تبریک انتخابات مجلس پاکستان، ابراز امیدواری کرد که در حوزه گروه دوستی و مناسبات پارلمانی گسترش بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری را در میان دو کشور شاهد باشیم و در جهت کمرنگ کردن آثار تحریم های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران همکاری مشترک داشته باشیم.



آقای رحیمی نیز پاکستان را کشوری مسلمان که از زمان استقلال به عنوان نماد مبارزه با استعمارگران و قدرت های بزرگ بوده است برشمرد و بیان داشت فراتر از همسایگی میان دو کشور بستر تاریخی مشترکی نیز وجود دارد که در 40 سال اخیر جمهوری اسلامی ایران تلاش برای آشتی دین و دموکراسی را به کار بسته و با وجود فشارهای قدرت های بزرگ، به عنوان یک کشور قدرتمند در سطح منطقه می باشد.



ایشان به عضویت دو کشور ایران و پاکستان در سازمان های بین المللی از قبیل اکو اشاره داشت که در قالب این سازمان های بین المللی همکاری های در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، تجاری و فرهنگی صورت می گیرد. در ادامه اشاره به نگرانی هایی که گروه های تروریستی در سطح منطقه ایجاد کرده اند بیان داشت دو کشور می توانند دیپلماسی عمومی و غیررسمی را به طرف دیپلماسی رسمی برای گسترش همکاری های قوی و مشترک برای مبارزه با تروریسم و توسعه روابط اقتصادی وتجاری داشته باشند.



هیأت پارلمانی ایرانی همکاری و نه رقابت با کشورهای منطقه را به عنوان روش کار ایران برای مقابله با نفوذ قدرت های فرامنطقه ای دانست و بر نقش اساسی این دیدارها برای توسعه روابط دو کشور تأکید نمود.



هیأت پارلمانی پاکستانی ضمن اعلام موافقت با نقطه نظرات هیأت پارلمانی بیان داشت این ملاقات ها حاکی از آن است که پارلمان های دو کشور آماده کمک و مساعدت در جهت ارتقاء روابط دو کشور هستند.



هیأت پاکستانی ضمن اشاره به سابقه تاریخی روابط دو کشور و داشتن دین مشترک بیان کرد اگرچه برخی مشکلات در حوزه مرزی وجود دارد اما این دیدارها و تعاملات نشان دهنده میل دو کشور برای مقابله با چالش های قدرت های فرامنطقه ای است، قدرت های که باعث شد در احداث خط لوله گاز برای پاکستان مانع تراشی های ایجاد شود.



هیأت پارلمانی پاکستان رسماً اعلام کرد که مخالف تحریم های آمریکا علیه ایران است و اجازه نخواهد داد از خاک پاکستان علیه منافع ایران استفاده شود و متقابلاً این انتظار را دارند که با اقدامات داعش که دشمن انسانیت است در تعامل با یکدیگر از هیچ اقدامی فروگذاری نشود.



پایان پیام /



 

  • کد خبر : 263550
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار